UKENS INNVEIING

Vekten holder seg stabiiiiil. Jippi 🙂 🙂 🙂 Ikke ett gram opp og heller ikke noe ned, så da har det blitt med de 400 grammene opp

Uken sett med treningsøyne har vært som følger :

Fredag i forrige uke etter at ukens innveiing var skrevet og postet, ble litt anderledes enn jeg hadde regnet med. Etter å ha tatt helg fredag ettermiddag og vel så det, fikk Ine lokket meg ut på en aldri så lang løpetur. Ruten gikk fra Mølledalen, via Ask og Lien, over til Ravnanger, Steinrusten og retur til Mølledalen. Totalt 1,5 mil (som dere kan se her på Runkeeperen min så viser strekningen litt kortere, men det var rett og slett fordi vi var så ivrige på å komme avgårde at vi glemte å slå den på før vi var kommet et godt stykke avgårde, kriiiise her gjelder det å dokumentere for seg selv hva som er trent og ikke) Selv om vi misforstod hverandre littegrann på forhånd og hun mente gåtur og jeg løpetur, så ble det løping 😉 Rimelig sliten da med 1 time med styrketrening og intervalltrening i kroppen fra før på dagen. Men guuud for en god samvittighet jeg kunne legge meg med den kvelden 😉

Lørdag og søndag har jeg vanligvis treningsfri, også denne helgen.
I steden for ble det både krabber, reker og vin og sang hos Liv og Bjarte på lørdagen, men det må til det og av og til, kjempekoselig  🙂

Mandag : Styrketrening med vekter og strikk samt noe Catslide øvelser som virkelig gjør susen (himmel det er tungt)  I tillegg litt intervalltrening i og utenfor huset. Trappeløp er slitsomme greier, ihvertfall når du har så mange trapper som jeg har 😉 Summa sumarum 1 time og 20 minutter slit og lykkelig etterpå 🙂

Tirsdag : En aldri så liten løpetur på 4,91 km (grunnen til at jeg vet det så nøyaktig, er p.g.a. Runkeeperen min på iPhonen)

Onsdag : Treningsfri

Torsdag : En løpetur på morgenkvisten. Ny løype i dag fra Meny på Ravnanger, gamleveien rundt Tveitevannet, nyeveien tilbake til Ravnangerveien (denne var seig og lang) og gamleveien bort til Meny på Ravnanger igjen. Totalt ble det 7,19 km.  Regnet «trollkjerringer» før jeg begynte å løpe, så jeg tok rett og slett bilen og kjørte så langt Nord som jeg trengte for å komme unna regnet. Derfor dette valget på torsdag 🙂 Litt tilfeldig hvor jeg bestemmer meg for å løpe, men kan jeg velge opplett nord på øyen kontra striregn sør på øyen så gjør jeg det 🙂

Fredag : Treningsfri

Lørdag og søndag denne helgen må jeg nok få meg en treningsøkt eller tre. Aud kom med slyngen min i dag og den skal jeg få montert «first thing» i morgen tidlig. Gleder meg til å prøve, selv om jeg vet det er beinhardt. Må få brukt den godt disse to dagene. Skal under kniven på mandag og blir «satt ut av spill» på treningsfronten i 6 uker, så da skal det hard disiplin til og lavkarbo for å holde vekten fremover. Jeg har også tenkt å være rimelig kreativ og oppfinnsom for å finne måter å trene på disse ukene, så jeg ikke helt dovner bort. Alltid noe som kan trenes selv om en har blitt skjært i 😉

En riktig god helg til alle so sammen 🙂

Legg gjerne igjen en kommentar til dette innlegget

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.