UKENS INNVEIING

Det har vært rene bloggtørken de siste ukene og ukens innveiing har fått lide under det likeså. Nå skal det sies at det har ikke vært all verden å berette heller. Ikke av nye ting ihvertfall. Det er begrenset hvor mange ganger man kan fortelle om treningsopplegg og at vekten fremdeles står på stedet hvil 😉

Men, i dag tenkte jeg å dele de siste ukers anstrengelser med dere. Vekten viste i dag gledelige 0,5 kg ned og det har jo ikke skjedd på veldig lenge. Og, det uten at jeg har gjort noe nevneverdig i forhold til kosthold for at så skulle skje. Men, men det gjør jo INGENTING det da 🙂

Treningen har de siste ukene bestått i hopp og sprett, dans, slag og spark, styrke og tøy og bøy hjemme på stue/kjøkkengulvet. Tok meg en liten løpetur på den varmeste dagen, og holdt på å stryke med i den siste tunge oppoverbakken. Fikk rett og slett «åndenød» og fortet meg hjem igjen til  mitt eget mini «treningsstudio» igjen så fort som mulig. Og der har jeg blitt siden. Har hatt fullstendig løpe «angst» siden halvmarathon var gjennomført, og det nærmer seg 5 uker siden ….

Nå virker til og med ergometersykkelen min igjen. I vinter spolte den bare rundt, men jeg har kommet til at siden den har stått ute under terrassen så var den sikkert full i is på mekanikken innvendig, men nå virker den som bare det og blir brukt hver dag. Er noen lår muskler som ellers ikke er i bruk, det kjennes godt når jeg trør som verst på sykkelen.
I tillegg har jeg ett sett med trapper rett ut forbi gatedøren som blir brukt titt og ofte til trappeløp, så jeg får nå bevegd meg litt utenfor leiligheten også da.

Meeen – jeg kjenner at noen toppturer hadde gjort susen, for kondisen er ikke det en får trent mest ved min type trening for tiden, så det skal det bli mer av fremover.

Spagaten er absolutt innenfor rekkevidde nå, kun 1-2 cm igjen og jeg kan bøye og tøye bena i utallige retninger som jeg ikke har kunnet gjøre på mange år (til og med stå i bro …), så der er det god fremgang. Jeg sliter fortsatt med litt stiv korsrygg og nakke, men tenkte å ta meg en tur til kiropraktor og se om de kunne løse litt på det samtidig som jeg prøver å gjøre tøye øvelser som går på disse to problemområdene. Google er en fin ting når en leter etter sånt 😉

Styrketreningen har satt sine «spor» også. Det positive er at musklene blir mer markerte, men jeg blir litt bekymret nå som dongeribukser som passet for en stund siden fremdeles ikke passer over lårene. Vil de passe igjen når de 3,5 kiloene med overflødig kroppsfett er borte eller har det blitt utviklet såpass med lår muskler at de ikke lenger er brukandes ???

Overarmer og skuldre har blitt litt «for» markerte, så der må jeg visst passe meg fremover. Jeg er ikke akkurat av det spinkle slaget i utgangspunktet og kan fort ende opp som en «slugge» jeg med min kroppsbygning og svømmerbakgrunn. Det er bare å ta en titt på damesvømmerne så ser en hva jeg har liggende latent :

Leste en artikkel for ikke lenge siden på Fitnessbloggen.no som jeg er medlem i via FB. Her var ett innlegg om at damer dropper tunge vekter på vekttrening fordi de er redd for å utvikle store muskler.  I følge denne artikkelen er det 1 av 100 som vil klare å bygge store muskler. Jeg frykter at jeg er den ene, så jeg får bare passe meg … Blir det for mye, så er det jo forresten bare å roe ned, muskler forsvinner fort igjen, det er ikke noe varig om det ikke vedlikeholdes 😉

Det eneste jeg sliter med i forhold til muskler i armene er et aldri så lite «grevinne heng» som jeg ikke ser ut til å bli kvitt. Noen som har noen veldig gode forslag til øvelser til dette formålet ?

Kjernemusklene har blitt bedret betraktelig og øvelser som før var tunge å utføre, går nå som en lek. Planken for eksempel blir ikke lenger utført ristende etter noen få sekunder 😉

Og så har jeg for alvor begynt å trene hip-thrust, visstnok den ultimate øvelsen for stumpen 🙂 Så får vi se hvilke resultater det kan bringe 🙂 En snasen sprettrumpe hadde jo ikke vært å forakte 😉

Så det går nå på frem i alle ender, kan ikke annet enn å være fornøyd med det. Bare fjerne ytterste emballasjen nå så synes gjerne alle disse musklene også 😉

Ha en strålende helg og en ny kommende uke 🙂

 

Legg gjerne igjen en kommentar til dette innlegget

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.